استرس و ای اف تی

چگونه استرس را با ای اف تی از بین ببریم


استرس و راه برطرف کردن آن از طریق ای اف تی

استرس چیست؟

احساساتی که شدیدا تحریک شده اند و شخص نمیتوناند با آنها  روبرو شود یا انها را مدیریت و کنترل کند، استرس نامیده میشود. یک تغییر شغل، جابجایی خونه ؛ آزمونهای درسی و مهارتی ، وارد شدن به رابطه جدید یا بودن در یک رابطه؛ تمام اینها شرایطی هستن که استرس زا نامیده میشنوند.

البته برای بعضی ها این مقدار از استرس حتی میتواند انگیزه بخش باشده . ولی  بعضی از افراد هم در این تجربه های طبیعی زندگی اسیب میبینند.

 

علایم استرس چیست؟

افراد استرسی مدام احساس نگرانی در درونشون دارند ، یا با کوچیکترین اتفاق بیرونی شدیدا واکنش نشون میدن. حتی مشکلات جسمی و بیماریهایی مثل دردهای گوارش،سردردها،دردهای عضلانی،بدخوابی،سرگیجه ،مشکلات پوستی و حتی نداشتن تمرکز و حافظه ارتباط مستقیم با استرس دارد .

استرس و ای اف تی

از بین بردن استرس با ای اف تی

 

عوارض استرس چیست؟

اگه استرسها ادامه دار باشد باعث مشکلات وخیم تر و جدی تری مثل اعتیاد ، بیماریهای قلبی، سرطان و مشکلات ریوی هم خواهد شد. استرس اثر مستقیم روی تفکر و رفتارهای ما می گذارد، هر چقدر شدت استرس وارد شده بیشتر باشه و زمان بیشتری در حالت استرس قرار گرفته شود، اسیبها بیشتر هم خواهد بود.

در حالت طبیعی وقتی اون عاملی که باعث استرس شده از بین میره علایم استرس هم به صورت خودکار حذف میشه.

 

چگونه استرس خود را مدیریت کنیم؟

حالا که میدونیم استرس چقدر میتونه به ما آسیب بزنه ؛ بهتر با استفاده از راه های مناسب ، مدت زمان قرار گرفتن در حالت اضطراب رو مدیریت کنیم. بهترین راه ها برای مقابله با استرس ورزش کردن، ذهن آگاهی و ای اف تی هست. با ورزش کردن میزان هورمن های استرس در بدن ما کمتر میشه ؛ با استفاده از ذهن آگاهی میتونیم ذهنمون رو کنترل کنیم تا به مسائل ناراحت کننده مدام فکر نکنه و با ای اف تی میتونیم در کمترین زمان ممکن اون احساس ناخوشایند رو از بین ببریم و یا حتی دلیلی که باعث استرس شده .

 

چگونه استرس خود را با ای اف تی از بین ببریم؟

مثلا صحبت کردن با شخص خاصی در شما استرس ایجاد میکنه، میتونید با ضربه زدن روی نقطه اصلاح بگید:” با اینکه وقتی با فلانی صحبت میکنم ، دچار استرس می شوم ولی خودم را دوست دارم و میپذیرم.” و با ضربه زدن روی باقی نقاط احساستون رو دقیق تر توصیف کنید، با جملاتی مثل: ” وقتی باهاش حرف میزنم حالم بد میشه؛ از عکس العملش میترسم، میترسم که عصبانی بشه، اگر حرفم رو قبول نکنه چی……” و یا هر حس و فکر بدی که درون شما ایجاد میشه.

اگر با نقاط ای اف تی آشنا نیستید میتوانید با مطالعه نقاط ای اف تی ، اونها رو یاد بگیرید.

0/5 (0 نظر)

No comment

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × یک =